Add BioDiscQi di Twitter!!

Cara Rawatan Arthritis Dengan Menggunakan Biodisc

Bagi penyakit Arthritis terutamanya gout dapat diharmonikan simptom-simptomnya dengan menggunakan rawatan biodisc seperti berikut:

a) MINUM - air minuman yang disediakan mengikut kandungan Liter tertentu; kacau air melawan
arah jam 9anti clockwise) 20 Liter (>20 minit),< 20 Liter (<20 minit), guna terus (alir
air ke atas Biodisc selama 6x). Amalkan setiap hari (24 jam) sebanyak 3 Liter (2 botol
air mineral). Tengok perkembangan reaksi tubuh selepas 3-4 hari. Jalankan
pemeriksaan klinikal dan fizikal selepas sebulan, 2 bulan den seterusnya.

b) SULUH - teknik ini menggunakan prinsip pencahayaan dengan menggunakan lampu suluh
berautomatik yang boleh didapati daripada orang perseorangan (3rd party). suluh di
bahagian yang sakit selama sejam dan amalkan 3 x sehari.

c) SPRAY - air yang telah ditenagakan oleh biodisc diletakkan di dalam botol mist spray yang boleh didapati di Watson yang berhampiran. Mist spray boleh menghasilkan butiran yang sangat kecil bagi memudahkan penyerapan air Biodisc ke dalam rongga kulit. Oleh itu, secara tidak langsung butiran kecil air Biodisc ini boleh memindahkan tenaga ke atas bahagian yang tidak sihat.
d) MANDI - mandi dengan menggunakan air Biodisc juga merupakan teknik biasa yang telah digunakan kebanyakan pesakit untuk meningkatkan kecergasan tubuh badan. Air mandian ini boleh disediakan dengan meletakkan Biodisc di dalam baldi berisi air mandian dan kacau air tersebut melawan arah jam (anti-clockwise) selama 10-20 minit. Lagi lama anda kacau air tersebut lagi bertambah tenaga yang diperolehi.

1 comments:

Dr Akbar Abdullah said...


Info yang menarik. Sekadar nak berkongsi maklumat, penyakit arthritis juga boleh dirawat dengan mengubah diet kita. Perbanyakkan memakan sayur-sayuran dan kurangkan memakan daging, telur, bahan-bahan tenusu seperti keju dan mentega, makanan manis seperti kek dan kuih. Tujuannya ialah untuk menurunkan paras lemak tepu dan meningkatkan paras ‘polyunsaturated fat’ di dalam badan. Hasil kajian mendapati lemak tepu boleh menjadi pemangkin kepada proses radang di dalam badan. Selain itu, para pesakit juga digalakkan mengambil pemakanan yang mempunyai banyak minyak Omega-3 seperti ikan kerana minyak Omega-3 telah terbukti dapat meredakan aktiviti radang pada sendi.


Post a Comment